Salento, Santa Rosa en Bogota

24 augustus 2018 - Bogotá, Colombia

DInsdag kwam onze chauffeur Cesar ons om 9 uur weer ophalen om naar Valle de Cocora op 2.000 mtr. hoogte te gaan, een vallei hoog in de bergen.

Eenmaal boven aangekomen gingen we te paard verder de bergen in, via een smal pad naar boven, rivier oversteken. Henry en ik hadden nog nooit op een paard gereden, maar willen alles meemaken in ons leven, gelukkig waren het rustige paarden, af en toe een gil van mij bij het dalen, soms dacht ik echt dat ik er af zou vallen haha.

We zagen een groene vallei met de beroemde 60 mtr. hoge waxpalmen, deze palmen groeien alleen hier en zijn de oudste palmbomen ter wereld.

Daarna zijn we doorgereden naar Salento, een kleurrijk stadje in de koffie-regio, na een wandeling langs de gekleurde huisjes, hebben we Colombiaanse empanada's gegeten. Later zijn we nog naar het uitzichtpunt gegaan, na de trappen te hebben beklommen (we krijgen hier wel conditie van het vele klimmen) hadden we een mooi uitzicht over het stadje en de regio.

Toen we bij onze Finca aankwamen hebben we een ticket geboekt naar Bogota en zijn hierna het zwembad ingedoken.

Woensdag stond onze vriend en chauffeur Cesar weer om 9 uur voor de deur om ons naar Santa Rosa te brengen, hier is een grote waterval en warmwaterbronnen, we zijn in verschillende baden geweest, af en toe onder een koude waterstraal omdat het soms erg heet was.

Op de terugweg typical Colombiaans eten door Cesar besteld, genaamd Bandeja Paisa.

Terug bij onze Finca lekker bij het zwembad doorgebracht, veel contact met de Colombiaanse mensen, onze Cesar kan zich goed verstaanbaar maken in het Spaans, wij in het Engels en una poco español.

Donderdagmorgen hadden we een heerlijke relaxmorgen bij het zwembad en ontspannen in de hangmat. Om 12.30 uur kwam vriend Cesar ons ophalen voor een lunch bij hem thuis. Daar was z'n hele familie, ze hadden heerlijk eten voor ons gemaakt, wat een hartelijkheid bij de locals.

Cesar ging met Estella de vrouw van Cesar een Colombiaanse specialiteit genaamd empanada's maken. Nog 1 rustige avond op de Finca.

Vrijdag stonden we vroeg op en werden we opgehaald door Cesar voor onze vlucht naar Bogota. Helaas moesten we afscheid nemen en begon ons nieuwe avontuur naar Bogota. Na een uur vliegen kwamen we aan in Bogota en reden we gelijk door naar onze hostel "The Cranky Croc". Na onze spullen gedropt te hebben zijn we gelijk door gereden naar het consulaat voor het aanvragen van Cesar's Colombiaanse paspoort. In het begin ging het wat moeilijk omdat alles in het Spaans moest maar Cesar heeft het uiteindelijk gered. Hij kan aanstaande maandag zijn paspoort ophalen en hij mag het land weer uit. Dit vanwege een nieuwe wetgeving die elke Colombiaan verplicht een Colombiaans paspoort te hebben, ook de geadopteerde. Want eens een Colombiaan altijd een Colombiaan. Daarna hebben we bezoek gebracht aan de berg genaamd "Monserrate". We gingen met de kabelbaan omhoog om vervolgens te genieten van een enorm uitzicht over Bogota.

Colombia blijft ons verbazen, wat een prachtig land.

Adios,

Anky, Henry & Cesar

1. De terVeentjes:
    Een woord: Prachtig!
  2. Nely de Wit:
    Prachtige foto’s en mooie verslagen! Top Anky 👍🏻
  3. Hermine:
    25 augustus 2018
    Hallo jullie drie, wat mooie fotos en Anky ik zou ook af en toe gegilt hebben van angst. Geweldig wat jullie allemaal zien en beleven. Een mooie tijd voor jullie.
    Groetjes
  4. Heleen en Gerard:
    25 augustus 2018
    Wat een mooie reis en prachtige foto’s erbij.
    Nog heel veel plezier.
  5. Jan Stroeve:
    25 augustus 2018
    Druk,druk,druk,maar zo te horen super leuk.
    Geniet er samen van.
  6. Henk & Marion:
    25 augustus 2018
    Wat een prachtig verhaal en mooie foto's. Veel genieten zo te zien!
  7. Johan te Caat:
    25 augustus 2018
    Een geweldige mooie reis, geniet ervan.
  8. Shirley Emanuels:
    25 augustus 2018
    Un hermoso pais con muchas sorpresas. Buen viaje!!
  9. Anky:
    25 augustus 2018
    Todos los días es una experienca en este hermosa pais con personage calidas y amistosas. Nuestro viaje continúa🇨🇴
    Mucho felicitaciones a tu hijo
  10. Jan Wibier:
    25 augustus 2018
    lk heb er maar een woord voor Fantastisch wat een belevenis,straks als je weer thuis bent ook maar paard rijden!!!
  11. Rina:
    Ziet er geweldig uit!
  12. Anja pierik weggen:
    25 augustus 2018
    Wat een prachtig mooi verhaal en wat een mooie foto's. En Anky er is geen ruimte voor een paarde stal hier hoor aan de vlonder.😂
  13. Alie:
    Super mooi allemaal.
  14. Anky:
    25 augustus 2018
    Anja, er zijn nog wat kavels vrij aan de Vlonder, misschien voor een paardenstal haha😂😂
  15. Hilma Kiers:
    26 augustus 2018
    Jeetje wat geweldig!!
  16. Martijn en Verena:
    26 augustus 2018
    Wat een mooi verhaal en prachtige foto's! Nog een mooie tijd met z'n allen gewenst!
  17. Henk en Marleen:
    27 augustus 2018
    Weer een mooi verhaal met hele mooie foto's. Fijn dat Cesars paspoort op tijd voor elkaar is. Nog heel veel plezier daar! En Anky, van harte gefeliciteerd met je verjaardag !!🤗
  18. Aly faken:
    27 augustus 2018
    Ankie Gefeliciteerd met je verjaardag vandaag. Wat een prachtig land is het.
    Had hier geen idee van. Nog veel plezier.
  19. Anja pierik weggen:
    27 augustus 2018
    Anky van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
  20. Anky:
    27 augustus 2018
    Bedankt allemaal voor de felicitaties voor mijn verjaardag,
    Vanavond nog een surprise-party met onze Colombiaanse vrienden Gyna en Diego🍹🎈🎂💃🏽
  21. Gerard en Els:
    27 augustus 2018
    Ook van ons van harte gefeliciteerd met Anky's verjaardag!
    We genieten (weliswaar op grote afstand) van jullie verslagen.