Medellin, Guatape & Pereira

20 augustus 2018 - Pereira, Colombia

Hallo allemaal,

Zaterdag zijn we naar Guatape geweest. De reis er naar toe zou 2 uur duren. BIj de plaats San Antonia was de weg een paar uur afgesloten ivm een wielerronde.

Noodgedwongen hebben we daar gepauzeerd en veel later dan de bedoeling was kwamen we aan in Guatape.

Guatape is een 200 meter hoge berg, een granietkoepel, gelegen in de Andes.

Uit het niets rijst deze rots op uit het landschap.

We hebben 700 treden geklommen en toen waren we boven op de top.

We werden beloond met prachtige panorama's over de lagune en de heuvels.

Het dalen ging makkelijker.

Na een lange terugweg kwamen we in het donker aan in Medellin.

Zondag werden we opgehaald voor de Pablo-Tour.

De chauffeur vertelde ons veel over Pablo Escobar, hij heeft grote (negatieve) invloed gehad op Colombia, hij was een beruchte drugsbaron, die één van de rijkste mensen ter wereld werd door zijn wereldwijde handel in cocaïne.

We zagen z'n huizen, kantoren, voetbalveld, z'n familiegraf, we zijn bij z'n laatste woning geweest waar hij zich heeft verstopt en we zagen het dak waar hij doodgeschoten is. Colombia wil graag zoveel mogelijk sporen wissen van deze beruchte drugsbaron.

We vonden het een interessante tour die we echt niet hadden willen missen.

Weer terug in ons hostel een taxi gebeld, want we wilden die dag nog doorreizen naar het 215 km zuidelijker gelegen Pereira.

Na een busreis door het Andesgebergte van 7 uur (ja echt waar) kwamen we met heel veel oponthoud in het donker aan in Pereira (om 18.30 uur al donker)

De wegen zijn hier in Colombia stukken minder begaanbaar dan wij gewend zijn, het was trouwens een erg mooie tocht door de bergen, maar blij dat we er waren.

Onderweg in de bus had Cesar al contact met onze vriend ook genaamd Cesar of hij ons op kon halen van het busstation. Cesar heeft ons naar een prachtig buitenverblijf gebracht genaamd Finca El Caney. We keken onze ogen uit, zo mooi. Er werd om 21:00 uur nog voor ons gekookt en daarna gingen we gelijk slapen.

Maandag kwam onze chauffeur Cesar ons ophalen om naar de koffieplantages te gaan. Het was ongeveer anderhalf uur rijden door een prachtig gebied.

We kwamen aan in Montenegro. Eerst koffie drinken en toen met gids Cesar door de koffieplantage. Hij vertelde ons alles over het proces van het groeien van de koffieplant tot de bonen/koffie in de winkel. Wij zijn nog met een kabelbaan over het koffiegebied gegaan. Dit gebied is niet ver verwijderd van Armenia waar in 1999 een vreselijk aardverschuiving plaats vond. Vele mensen zijn hier omgekomen en sommige zelfs niet teruggevonden. Na de koffieplantage zijn we met onze vriend Cesar naar zijn huis gegaan waar wij kennis  gemaakt hebben met zijn familie en een rondleiding over zijn Finca hebben gehad. Mooi om een local als vriend te hebben.

Hasta Pronto,

Henry, Cesar en Anky

1. Hillie:
    21 augustus 2018
    Anky, Henri en Cesar, wat een mooie foto's, en wat is de natuur daar mooi.
  2. Anja pierik weggen:
    21 augustus 2018
    Anky Henri en Cesar. Wij genieten iedere keer weer van jullie verhalen en foto's en wat is het daar prachtig. Groetjes van de vanaf de vlonder
  3. Ron:
    21 augustus 2018
    Anky, Henry en Cesar, we genieten van de mooie verhalen en Colombia is een fantastisch land dat op onze bucketlist komt. Geniet van het vele mooie.
  4. Akkie Grin-Boonstra:
    21 augustus 2018
    Leuk om op deze manier mee te genieten van jullie reis. Nog veel plezier. Groet Akkie
  5. Janny schepers:
    Hallo Anky,Henry en Cesar

Jullie hebben een druk programma zo te lezen. Super gaaf zeg. Een hele belevenis.
    700 treden beklimmen pieuwwww . Doet mij denken aan de Leeuwerots in Sri Lanka. Prachtige foto,s ook. Geniet van jullie trip. Groetjes van Jeroen&Janny
  6. Petra:
    21 augustus 2018
    Mooi geschreven...wat een belevenissen weer...
  7. Jacob:
    21 augustus 2018
    In Colombia moet je geen haast hebben anders leer je het wel af. Leuk dat jullie in Pereira zijn. Toen wij naar de warmwaterbronnen van Termales Santa Rosa gingen (aanrader) kwamen we vlakbij Pereira en zagen het liggen vanuit een mooi uitkijkpunt. Grote stad.
  8. Minie Tempels:
    21 augustus 2018
    Wat leuk om jullie reisverhalen te lezen! En dan die mooie foto's.... Wat prachtig daar en ik kan zien dat jullie genieten!
  9. Shirley Emanuels:
    21 augustus 2018
    Wat een mooi reisverhaal, echt genieten. Tot de volgende, hasta pronto...
  10. Janny:
    21 augustus 2018
    prachtig om te lezen , leuke foto's
    zijn benieuwd wat nog allemaal komen gaat...
  11. Gert en Mirjam:
    21 augustus 2018
    Hoi ,mooi geschreven om prettig te lezen.Wat weer een ervaring voor jullie.Groetjes Fam Wanders Hardenberg.
  12. Joke:
    21 augustus 2018
    Leuk om jullie zo te volgen! Nog veel plezier en de groetjes !
  13. Henk en Marleen:
    22 augustus 2018
    Echt mooi om jullie belevenissen te lezen. En dat zijn er nog al wat! Prachtige foto's ook! Veel plezier nog!
  14. Gerda Mager:
    23 augustus 2018
    Prachtige reis maken jullie.
    Weten jullie dat deze verhalen ook gewoon op facebook staan?
  15. Anky:
    Hallo Gerda,

Dankjewel, ja we weten dat ons verhaal op fb staat, dit heb ik zelf gedeeld. Dit is alleen zichtbaar voor mijn Facebook vrienden. Ook onze reisblog is privé en alleen te lezen voor onze kennissen en vrienden.

Groetjes
  16. Anky:
    23 augustus 2018
    Jacob en Nely, we leren hier wel af om haast te hebben, alles mañana, wij zijn gisteren bij de warmwaterbronnen Santa Rosa geweest en de grote waterval, het is inderdaad een aanrader, Pereira, Manizales een omgeving die jullie ook veel zegt
  17. Hermine:
    24 augustus 2018
    Wat interessant mooi om te lesen. Elke keer weer een nieuwe verrassing, nietwaar?
    Genieten jullie!
    Groetjes, Hermine. xxx
  18. Jennie:
    26 augustus 2018
    Oh wat een avontuur. Wat een enorme mooie herinnering voor later. Fijn om dit zo samen te doen en bijzonder om dit te mogen meebeleven