Cartagena & Medellin

4 september 2018 - Medellín, Colombia

Vrijdag zijn we naar Playa Blanca gereden, dit is één van de mooiste stranden van Colombia, wit strand, helderblauwe zee en warm water, drinken uit een kokosnoot, verse ananas en kokos eten. Er zijn wel veel venters/verkopers/masseuses. Na een hele dag bakken op een tropisch strand hadden we alle drie een Caribbean kleur. Terug in ons hostel een vliegticket geboekt en een hostel in Medellin.

Zaterdag hebben we Cartagena met de bus verkend, het oude historische en het supermoderne nieuwe gedeelte, hoge nieuwe luxe flats (Miami genaamd), we zijn over de oude vestingsmuur teruggelopen.

Zondag voor de laatste keer ontbijt op ons mooie dakterras. Op tijd naar het vliegveld. Cesar was zoals gewoonlijk altijd de sjaak met controle van de handbagage, dit is ook iets waar we aan wennen. Toch net op tijd ons vliegtuig gehaald hahaha, 2x werd Mr. Cesar van Faassen omgeroepen, wij rennen, in stoel geploft, en deuren van vliegtuig gingen al dicht. Het was op het nippertje (Henry kon er niet om lachen, Cesar en ik wel) (nadere uitleg kunnen we geven) hahaha. Op vliegveld van Medellin aangekomen stond er al iemand van ons hostel met een bordje CESAR omhoog. Angstige momenten bij hem in de auto. Hij reed a la Max Verstappen over bochtige bergweggetjes, we roken rubberrrr na het bijna aanrijden van een scooter, maar we hadden een engel op onze schouders. Aangekomen in hostel Happy Buddha bijgekomen van deze heftige dag.

Maandag hebben we met de metro gereisd. Het metrosysteem geeft de mogelijkheid om voor 1 bedrag ook de kabelbaan te gebruiken. Prachtig uitzicht over de wijken die gebouwd zijn tegen de bergen en natuurlijk over heel Medellin. De metrocable gaat ook over het armste deel van de stad, hoe hoger je komt, hoe armer de bevolking. Heel confronterend wat je ziet (krottenwijken) Deze kabelbaan is aangelegd zodat de mensen die boven in de bergen wonen naar beneden kunnen om eventueel te werken. Erg veel mensen maken er per dag gebruik van. Ook zijn we naar het Beeldenpark Plaza Botero gegaan. Een plein waar 23 komisch dikke beelden staan van de bekende kunstenaar Botero uit Medellin. Deze beelden geven mensen en dieren weer in een volronde staat. Weer met de metro terug.

Dinsdag heeft Cesar ons nog een andere wijk van Medellin laten zien, we werden overvallen door een dikke onweersbui, op tijd terug in hostel Happy Buddha, relaxen op ons buitenterras, tafeltennissen, puzzelen, lezen, muziek luisteren en ons langzamerhand voorbereiden op de terugreis van woensdag, we vliegen om 16.03 uur Colombiaanse tijd naar Panama, om 18.55 uur reizen we door naar Amsterdam waar we donderdag om 12.20 Nederlandse tijd aankomen

Met een dubbel gevoel nemen we afscheid van Colombia, het land dat ons zoveel gegeven heeft, maar het wordt Tot Ziens, Hasta Luego!!!!!

1. Martijn en Inge:
    4 september 2018
    Mooi verhaal weer mams. Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben. Geniet nog van de laatste dag en tot in Nederland
  2. Yvonne:
    5 september 2018
    Wat een belevenis zeg! Leuk verhaal weer. Fijne terugreis alvast!
  3. Jennie:
    5 september 2018
    Wat een reis. Mooie herinneringen! Goede reis !
  4. Ron:
    5 september 2018
    Mooie verhalen en wat een mooie reis Anky.
    Wat is de tijd gevlogen, jullie bereiden je al weer voor op de terugreis, maar nemen heel veel mooie herinneringen mee.
  5. Hillie:
    5 september 2018
    Wij hebben genoten van Jullie reisverslag in Columbia en de mooie foto's.
    Een goede reis terug naar Nederland.
    Groetjes van Laurens en Hillie
  6. Jan Stroeve:
    5 september 2018
    Fijn dat jullie hebben genoten
    Goede terugreis
    Tor weerzien in Nederland
  7. Shirley Emanuels:
    5 september 2018
    Prachtig verhaal, erg genoten van jullie vakantieverhaal. Jammer dat t voorbij is, UP naar de volgende voor het vervolg. Buen vijage!!😘
  8. Henk en Marleen:
    5 september 2018
    Een mooi verslag en prachtige foto's. Zo heb je wel een beeld van Colombia. Prachtig daar! Een hele goede reis terug naar Nederland! Tot gauw.
  9. Egbert en Ria Koersen:
    5 september 2018
    Tjonge jonge wat n belevenissen, en mooie foto’s , ook n prachtig verhaal , wij hebben er van genoten , wij kijken uit naar de thuis verhalen , ha ha
  10. Gerard en Els:
    5 september 2018
    Bedankt voor jullie boeiende verhalen en mooie foto's.
    Wat is de tijd voorbij gevlogen. We wensen jullie een voorspoedige reis terug naar huis, en tot ziens!
    (Deze week zijn we op Terschelling). Hartelijke groeten van Els en Gerard.
  11. Janny:
    5 september 2018
    zo te lezen geweldige reis gehad
    goede vlucht terug gewenst
  12. Hermine:
    In een woord geweldig!
    Een goede reis naar huis.
    Groetjes.
  13. Martijn en Verena:
    5 september 2018
    Avontuurlijk en mooi verhaal om te lezen.
    Een hele goede terugreis gewenst.
  14. Anky:
    7 september 2018
    Hallo allemaal, gisteravond zijn we na een onvergetelijke reis weer veilig thuisgekomen, iedereen bedankt voor de leuke reacties op onze reisblog, nu gaan we bijkomen.
    Hartelijke groet van Henry, Cesar en Anky
  15. Geralda:
    12 september 2018
    Alles nog een keer terug gelezen! Wat een prachtige reis in Cesar's mooie geboorteland! Hoop dat jullie weer een beetje geacclimatiseerd zijn en nagenieten van dit mooie avontuur! Adios